Treść strony Grudzień
Harmonogram dyżuru aptek w powiecie pruszkowskim na 2022 rok
Szczegółowy harmonogram dyżurów aptek w 2022 roku na stronie powiatu pruszkowskiego.
INFORMACJA DLA MIESZKAŃCÓW STAREJ WSI UL. SYGIETYŃSKICH I UL. GRUSZY
Słabe opady marznącego deszczu
UWAGA ruch autobusowy na drogach serwisowych
Szanowni Państwo, po wielokrotnych monitach pisemnych i telefonicznych nadal Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) nie utrzymuje dróg serwisowych w należytej przejezdności. Efektem tego zaniechania (przez GDDKiA) jest decyzja Zarządu Transportu Miejskiego w Warszawie (ZTM) o wyłączeniu z obsługi komunikacyjnej odcinka drogi serwisowej między Wolicą a Paszkowem. Gmina podejmuje wszelkie działania w ramach obowiązującego prawa, aby ruch autobusowy na wymienionym odcinku jak najszybciej przywrócić.
Życzenia Świąteczne
Dzień Nadarzyna w Radiu Bogoria
23 grudnia na antenie Radia Bogoria gościli:
- Dariusz Zwoliński - Wójt Gminy Nadarzyn
- Agata Sierputowska, Paulina Dulewicz, Grażyna Wojda - GOPS
- Damina Krzemiński - GLKS Nadarzyn
Zapraszamy do odsłuchania wywiadów.
Urząd Gminy – 27 grudnia, 7 stycznia UG będzie nieczynny.
Uprzejmie informujemy, że zgodnie z Zarządzeniami Wójta Gminy Nadarzyn Nr 88/2021, 89/2021 z 3 listopada 2021 r. w sprawie ustalenia dni wolnych w zamian za święto przypadające w dniu wolnym od pracy (25.12.2021 r.) oraz za święto przypadające w dniu wolnym od pracy (01.01.2022 r.) Urząd Gminy będzie nieczynny 27 grudnia 2021 r. (poniedziałek) oraz 7 stycznia 2022 r. (piątek)
Ponadto w dniu 24.12.2021 r. (piątek)
Urząd Gminy będzie czynny do godziny 12.00.
Uwaga kierowcy!
Zaszczep pupila, to tylko chwila
Powiatowy lekarz Weterynarii w Pruszkowie informuje, iż na terenie województwa mazowieckiego odnotowano już ponad 100 przypadków wścieklizny u zwierząt. Ostatnie przypadki wścieklizny odnotowano w powiecie radomskim oraz na terenie dzielnic: Wawer, Praga-Południe i Targówek Miasta Stołecznego Warszawy.
Z uwagi na sąsiedztwo powiatu pruszkowskiego z warszawskim przypominamy:
W Polsce obowiązkowemu ochronnemu szczepieniu przeciwko wściekliźnie podlegają psy powyżej 3. miesiąca życia, a następnie nie rzadziej niż co 12 miesięcy od dnia ostatniego szczepienia. Wskazane są również szczepienia kotów. Szczepień psów i kotów przeciwko wściekliźnie dokonują lekarze weterynarii świadczący usługi weterynaryjne w ramach zakładu leczniczego dla zwierząt. Brak szczepienia psa jest wykroczeniem, za które grozi mandat karny w wysokości do 500 zł.
Mazowiecki Wojewódzki Lekarz Weterynarii propaguje akcję „Zaszczep pupila, to tylko chwila”, promującą obowiązkowe szczepienia psów przeciwko wściekliźnie na terenie województwa mazowieckiego.
Szczepienie chroni zwierzę, ale przede wszystkim człowieka który poprzez kontakt z chorym, niezaszczepionym zwierzęciem, może zarazić się wścieklizną.
Więcej informacji o akcji znajduje się na stronie internetowej Wojewódzkiego Inspektoratu Weterynarii https://www.wiw.mazowsze.pl/index.php/component/content/article/7-glowna/80-zaszczep-pupila-to-tylko-chwila lub na stronie Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego https://www.gov.pl/web/uw-mazowiecki/kolejne-przypadki-wscieklizny-u-lisow-wolno-zyjacych-na-terenie-wojewodztwa-mazowieckiego
Obowiązkowa deklaracja dotycząca źródeł ciepła i spalania paliw
Od 1 lipca 2021 roku właściciele lub zarządcy budynków zobowiązani są do złożenia w Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków (CEEB) deklaracji dotyczącej źródeł ciepła i spalania paliw.
Ewidencję prowadzi oraz jest jej administratorem minister właściwy do spraw budownictwa, planowania i zagospodarowania przestrzennego oraz mieszkalnictwa.
Obowiązek złożenia deklaracji ciąży na właścicielach lub zarządcach wszystkich budynków – mieszkalnych i niemieszkalnych, w tym jednorodzinnych, wielorodzinnych czy handlowo-usługowych.
Zgodnie z ustawą o wspieraniu termomodernizacji i remontów, ewidencja obejmuje źródła ogrzewania i spalania paliw do 1 MW, które w tej chwili nie wymagają pozwoleń „emisyjnych” ani zgłoszenia w myśl przepisów Prawa ochrony środowiska. Nie ma znaczenia zatem, czy źródło ciepła i spalania paliw znajduje się w domku na działce, czy w kamienicy, w warsztacie czy szpitalu - wszystko trzeba będzie zgłosić, wybierając tylko odpowiednią formę deklaracji. Trzeba będzie zgłosić zarówno kopciuchy jak i wszystkie inne piece i kotły: gazowe, węglowe czy na pellet, piecokuchnie, kominki, pompy ciepła czy ogrzewanie z sieci. W imieniu mieszkańców domów wielorodzinnych zrobi to zarządca, o ile budynek ma jedno źródło ogrzewania i nikt sobie dodatkowo nie zamontował np. kozy czy kominka.
JAK ZŁOŻYĆ DEKLARACJE?
W formie elektronicznej, czyli przez internet - za pomocą profilu zaufanego czy e-dowodu – jest to najszybszy i najwygodniejszy sposób. Oprócz tego, że umożliwia to oszczędność czasu i pieniędzy, niewątpliwą zaletą jest to, że deklarację można złożyć nie wychodząc z domu. Zachęcamy wszystkich do korzystania z elektronicznego sposobu składania deklaracji.
W celu złożenia deklaracji należy wejść na stronę internetową: www.zone.gunb.gov.pl
TERMINY NA ZOŻENIE DEKLARACJI
Deklarację dotyczącą źródła ciepła i spalania paliw, które zostało uruchomione przed 1 lipca należy złożyć w terminie 12 miesięcy.
Dla nowego źródła ciepła, które zostało uruchomione po 1 lipca, deklarację należy złożyć w terminie 14 dni.
CO ZAWIERA DEKLARACJA ?
Zgodnie z ustawą o termomodernizacji deklaracja zawiera takie informacje jak:
- imię i nazwisko albo nazwę właściciela lub zarządcy budynku lub lokalu oraz adres miejsca zamieszkania lub siedziby;
- adres nieruchomości, w obrębie której eksploatowane jest źródło ciepła lub źródło spalania paliw;
- informacje o liczbie i rodzaju eksploatowanych w obrębie nieruchomości źródeł ciepła lub źródeł spalania paliw oraz o ich przeznaczeniu i wykorzystywanych w nich paliwach;
- numer telefonu właściciela lub zarządcy (opcjonalnie);
- adres e-mail (opcjonalnie).
W deklaracji właściciel domu powinien zgłosić wszystkie źródła ogrzewania. Wskazuje on bowiem informacje o liczbie i rodzaju eksploatowanych w obrębie nieruchomości źródeł ciepła lub źródeł spalania paliw, o których mowa odpowiednio w art. 27a ust. 2 pkt 1 lit. a i c ustawy o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz o centralnej ewidencji emisyjności budynków, oraz o ich przeznaczeniu i wykorzystywanych w nich paliwach.
W przypadku budynków/lokali, w których występuje współwłasność nieruchomości dochodzi do tzw. odpowiedzialności solidarnej. W przypadku złożenia deklaracji tylko przez jednego ze współwłaścicieli uznaje się spełnienie tego obowiązku odnoszącego się przecież do budynku.
Wszystkie regulacje dotyczące Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków zostały sformułowane i zdefiniowane w rozdziale 5a ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz o centralnej ewidencji emisyjności budynków.
Szczegółowych informacji na temat Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków można uzyskać na stronie internetowej:
https://www.gunb.gov.pl/strona/centralna-ewidencja-emisyjnosci-budynkow-faq
Wypełnione formularz można również wysłać listem albo złożyć osobiście w Urzędzie Gminy Nadarzyn. Formularze w formacie pdf znajdziemy na stronie www.zone.gunb.gov.pl w zakładce do pobrania.
Informacja dla absolwentów szkół podstawowych zamieszkałych na terenie Gminy Nadarzyn
OGŁOSZENIE - przerwa w dostawie wody w Nadarzynie
WFOŚiGW - od 1 stycznia 2022 r. nie będzie już można składać wniosków o dotacje na kotły węglowe.
GOPS informuje - zmiany w naborze wniosków na turnusy rehabilitacyjne w 2022 r.
Wnioski na turnusy rehabilitacyjne w 2022 roku dofinansowane ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Nadarzynie informuje o zmianie naboru wniosków na turnusy rehabilitacyjne w 2022 roku dofinansowane ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych realizowane przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Pruszkowie. Wnioski będą rejestrowane i obsługiwane wyłącznie
w dedykowanym i bezpłatnie udostępnionym osobom niepełnosprawnym programie System Obsługi Wsparcia (SOW).
W związku z powyższym:
- nabór wniosków zostanie otwarty za pomocą SOW w dniu 3 stycznia 2022 r.
z użyciem przygotowanych przez PFRON formularzy wniosków o dofinansowanie, - wszystkie dokumenty niezbędne do złożenia wniosku (kopia orzeczenia
o niepełnosprawności lub stopniu niepełnosprawności, wniosek lekarza o skierowanie na turnus rehabilitacyjny) Wnioskodawca może skanować/powielać w formie elektronicznej i dołączać do wypełnionego elektronicznie wniosku w SOW, - SOW umożliwia złożenie samego wniosku i uzupełnienie o wymagane załączniki
w późniejszym czasie.
Aby złożyć wniosek drogą elektroniczną poprzez SOW, Wnioskodawca musi posiadać:
- dostęp do internetu,
- aktywne konto mailowe (u dowolnego dostawcy usług) oraz nr telefonu komórkowego,
- skany (zdjęcia cyfrowe) orzeczenia o niepełnosprawności i wniosku lekarza
o skierowanie na turnus rehabilitacyjny (SOW akceptuje pliki .jpg lub .pdf o objętości do 20 MB), - Profil Zaufany (Profil Zaufany można założyć bez wychodzenia z domu poprzez stronę internetową https://www.gov.pl/web/gov/zaloz-profil-zaufany
W celu złożenia wniosku, należy wejść na stronę internetową http://sow.pfron.org.pl
i dokonać rejestracji Wnioskodawcy w SOW.
Proces składania wniosku w SOW polega na wypełnianiu wyświetlanych pól oraz dodaniu skanów (zdjęć cyfrowych) wyżej wymienionych dokumentów.
Dzięki skorzystaniu z SOW, Wnioskodawca będzie mógł śledzić etapy obsługi złożonego przez siebie wniosku.
SOW umożliwia również pełną komunikację z Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie
w Pruszkowie w zakresie złożonego wniosku.
Szczegółowe informacje na temat możliwości i funkcjonowania SOW znajdują się na stronie: https://portal-sow.pfron.org.pl/opencms/export/sites/pfron-sow/sow/
W przypadku pytań i wątpliwości prosimy o kontakt z pracownikami Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Pruszkowie pod nr tel. 22 738 15 05.
Planowane wyłączenia prądu - Wolica
Inwestycja z perspektywą - zagłosuj!
SPGZOZ uruchamia szczepienia dla dzieci w wieku 5-11 lat
Zawieszenie zajęć w Szkole Podstawowej w Nadarzynie
WAŻNE!!
- zawieszenie zajęć w Szkole Podstawowej w Nadarzynie w klasie IV B i IV D od 14 grudnia 2021 do 22 grudnia 2021 r. włącznie.
Zgodnie z decyzją PPIS w Pruszkowie oraz organu prowadzącego, w związku z potwierdzonym przypadkiem zakażenia wirusem SARS-CoV-2 ucznia Szkoły Podstawowej im. Witolda Doroszewskiego w Nadarzynie, zostają zawieszone zajęcia stacjonarne w klasie IV B i IV D od dnia 14 grudnia 2021 do dnia 22 grudnia 2021 r. włącznie.
Przypominamy, że zgodnie z wytycznymi MEiN, MZ i GIS dla szkół podstawowych i ponadpodstawowych, obowiązujących od 1 września 2021 r., w chwili zawieszenia zajęć na czas oznaczony, proces nauczania w zawieszonych klasach przechodzi na nauczanie z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość tzw. nauczanie zdalne.
Zawieszenie zajęć w Liceum Ogólnokształcącym w Nadarzynie
WAŻNE!!
- zawieszenie zajęć dla klasy II C LO im. Jana Pawła II w Nadarzynie od 14.12.2021 r. do 20.12.2021 r. włącznie.
Zgodnie z decyzją PPIS w Pruszkowie oraz organu prowadzącego LO w Nadarzynie ul. Żółwińska 41, w związku z zakażeniem wirusem SARS-CoV-2 ucznia szkoły, zostają zawieszone zajęcia stacjonarne dla klasy II C w terminie od 14.12.2021 r. do 20.12.2021 r.
Przypominamy, że zgodnie z wytycznymi MEiN, MZ i GIS dla szkół podstawowych i ponadpodstawowych, obowiązujących od 1 września 2021 r., w chwili zawieszenia zajęć na czas oznaczony, proces nauczania w zawieszonych klasach przechodzi na nauczanie z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość tzw. nauczanie zdalne.
Uwaga Mieszkańcy !!
Zawieszenie zajęć w SP w Woli Krakowiańskiej
Zawieszenie zajęć
- zawieszenie zajęć w klasie IA, IVB, IVC, VA Szkoły Podstawowej w Ruścu od 09.12.2021 r. do 17.12.2021 r.
Zgodnie z decyzją PPIS w Pruszkowie oraz organu prowadzącego Szkołę Podstawową w Zespole Szkolno-Przedszkolnym im. Marii Skłodowskiej -Curie w Ruścu, ul. Osiedlowa 72, w związku z potwierdzonym przypadkiem zakażenia wirusem SARS-CoV-2 ucznia i nauczyciela Szkoły Podstawowej, zostają zawieszone zajęcia stacjonarne w szkole dla klasy IA IVB, IVC, VA w terminie od. 09.12.2021 r. do dnia 17.12.2021 r. włącznie.
Przypominamy, że zgodnie z wytycznymi MEiN, MZ i GIS dla szkół podstawowych i ponadpodstawowych, obowiązujących od 1 września 2021 r., w chwili zawieszenia zajęć na czas oznaczony, proces nauczania w zawieszonych klasach przechodzi na nauczanie z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość tzw. nauczanie zdalne.
WAŻNE!! zawieszenie zajęć - AKTUALIZACJA
zawieszenie zajęć: w klasie VI B Szkoły Podstawowej w Ruścu od 07.12.2021 r. do 13.12.2021 r., w klasie III Szkoły Podstawowej w Woli Krakowiańskiej od 6.12.2021 r. do 13. 12.2021r. włącznie; w klasie I Szkoły Podstawowej w Kostowcu od 6.12.2021 r. do 10. 12.2021r. włącznie, w Szkole Podstawowej w Nadarzynie w klasie IVC od 6 do 10 grudnia 2021 r. włącznie. w grupie IV „Motylki” w Publicznym Przedszkolu w Nadarzynie od 6.12.2021 r. do 9.12.2021 r. włącznie; dla klasy II A LO im. Jana Pawła II w Nadarzynie od 7.12.2021 r. do 10.12.2021 r. włącznie.
- zgodnie z decyzją PPIS w Pruszkowie oraz organu prowadzącego Szkołę Podstawową w Zespole Szkolno-Przedszkolnym im. Marii Skłodowskiej -Curie w Ruścu, ul. Osiedlowa 72, w związku z potwierdzonym przypadkiem zakażenia wirusem SARS-CoV-2 ucznia Szkoły Podstawowej, zostają zawieszone zajęcia stacjonarne w szkole dla klasy VI b w terminie od. 07.12.2021 r. do dnia 13.11.2021 r. włącznie.
- zgodnie z decyzją PPIS w Pruszkowie oraz organu prowadzącego Szkołę Podstawową w Woli Krakowiańskiej, ul. Jastrzębska 34, w związku z potwierdzonym przypadkiem zakażenia wirusem SARS-CoV-2 ucznia szkoły, zostają zawieszone zajęcia stacjonarne w szkole dla klasy III od 06.12.2021 r. do 13.12.2021 r. włącznie,
- zgodnie z decyzją PPIS w Pruszkowie oraz organu prowadzącego Szkołę Podstawową w Kostowcu, w związku z potwierdzonym przypadkiem zakażenia wirusem SARS-CoV-2 ucznia szkoły, zostają zawieszone zajęcia stacjonarne w szkole dla klasy I w terminie od 6.12.2021 r. do dnia 10.12.2021 r. włącznie,
- zgodnie z decyzją PPIS w Pruszkowie oraz organu prowadzącego, w związku z potwierdzonym przypadkiem zakażenia wirusem SARS-CoV-2 ucznia Szkoły Podstawowej im. Witolda Doroszewskiego w Nadarzynie, zostają zawieszone zajęcia stacjonarne w klasie IVC od 6 grudnia 2021 r. do 10 grudnia 2021 r. włącznie,
- zgodnie z decyzją PPIS w Pruszkowie oraz organu prowadzącego, w związku z potwierdzonym przypadkiem zakażenia wirusem SARS-CoV-2 podopiecznego Publicznego Przedszkola w Nadarzynie, ul. Sitarskich 2, zostają zawieszone zajęcia stacjonarne w grupie IV „Motylki” w Publicznym Przedszkolu w Nadarzynie, od 06.12.2021 r. do 09.12.2021 r. włącznie,
- zgodnie z decyzją PPIS w Pruszkowie oraz organu prowadzącego LO W Nadarzynie ul. Żółwinka 41, w związku z zakażeniem wirusem SARS -CoV-2 pracownika szkoły, zostają zawieszone zajęcia stacjonarne dla klasy II A od 7.12.2021 r. do 10.12.2021 r.
Zmiana organizacji ruchu na Placu Poniatowskiego 10-12 grudnia.
WAŻNE!! Zawieszenie zajęć w SP Młochów
Lokalna Grupa Działania Nadarzyn-Raszyn-Michałowice informacja.


RAJD BARBÓRKA już 3 grudnia 2021 r w Pruszkowie. Utrudnienia z dojazdem.
Planowane przerwy w dostawie prądu - Stara Wieś, Strzeniówka
PGE Dystrybucja informuje o terminach planowanych prac technicznych i przerw w dostawie energii elektrycznej.
Zobacz także
Kontakt
Dane kontaktowe
tel. 22 729 81 85
fax 22 729 81 75
e-mail: gmina@nadarzyn.pl
Lokalizacja
Gmina Nadarzyn
ul. Mszczonowska 24
05-830 Nadarzyn
Godziny otwarcia urzędu
Godziny pracy Urzędu Gminy
pon.: 09:00 - 18:00
wt.-czw.: 08:00 - 16:00
pt.: 08:00 - 15:00
Godziny pracy Kasy
Kasa czynna w następujących godzinach:
poniedziałek 9.00 - 17.00
wtorek 10.00 - 15.00
środa 8.00 - 15.00
czwartek 10.00 - 15.00
piątek 8.00 - 14.00