Treść strony Luty
Program „Moje Ciepło”
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie wkrótce ogłosi nabór w programie „Moje Ciepło”
NFOŚiGW uruchomi na przełomie I i II kwartału 2022 r. nabór wniosków na zakup i montaż pompy ciepła w domu jednorodzinnym w ramach nowego programu „Moje Ciepło”.
Ze wsparcia finansowego skorzystają właściciele lub współwłaścicieli (osoby fizyczne) tylko nowych budynków mieszkalnych o podwyższonym standardzie energetycznym. Oznacza to, że wartość wskaźnika rocznego zapotrzebowania na nieodnawialną energię pierwotną (EP) na potrzeby ogrzewania, wentylacji oraz przygotowania ciepłej wody użytkowej (EPH+W) może wynosić maksymalnie 63 kWh (na metr kw. powierzchni domu w ciągu roku) dla wniosków składanych
w 2022 r. oraz 55 kWh dla wniosków składanych w kolejnych latach funkcjonowania programu „Moje Ciepło”.
Przez nowy budynek mieszkalny w programie „Moje Ciepło” rozumie się taki:
- w przypadku którego (w dniu ubiegania się o dofinansowanie z NFOŚiGW) nie złożono zawiadomienia o zakończeniu budowy albo nie złożono wniosku o wydanie pozwolenia
na użytkowanie domu, - może to być również nowy jednorodzinny budynek mieszkalny, w odniesieniu do którego złożono już zawiadomienie o zakończeniu budowy lub wniosek o pozwolenie na użytkowanie – pod warunkiem jednak, że nie nastąpiło to wcześniej niż 1 stycznia 2021 r.
Dofinansowanie będzie dotyczyć powietrznych, wodnych i gruntowych pomp ciepła, wykorzystywanych albo do samego ogrzewania domu, albo w połączeniu z jednoczesnym zapewnianiem ciepłej wody użytkowej. Obowiązywać ma zasada: najpierw inwestycja – potem wypłata. Wsparcie finansowe z NFOŚiGW ma być udzielane w formie bezzwrotnych dotacji stanowiących od 30 do 45 proc. kosztów kwalifikowanych inwestycji. To oznacza, że na zakup i montaż wybranej pompy ciepła będzie można dostać od 7 do 21 tys. zł.
Szczegółowe informacje znajdują się:
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej
- Konstruktorska 3a
02-673 Warszawa
Telefon: 22 45 90 800
Zobacz także
Kontakt
Dane kontaktowe
tel. 22 729 81 85
fax 22 729 81 75
e-mail: gmina@nadarzyn.pl
Lokalizacja
Gmina Nadarzyn
ul. Mszczonowska 24
05-830 Nadarzyn
Godziny otwarcia urzędu
Godziny pracy Urzędu Gminy
pon.: 09:00 - 18:00
wt.-czw.: 08:00 - 16:00
pt.: 08:00 - 15:00
Godziny pracy Kasy
Kasa czynna w następujących godzinach:
poniedziałek 9.00 - 17.00
wtorek 10.00 - 15.00
środa 8.00 - 15.00
czwartek 10.00 - 15.00
piątek 8.00 - 14.00