Urząd Gminy w Nadarzynie

Prowadzone inwestycje

Zapraszamy do zapoznania się z aktualnym statusem inwestycji realizowanych na terenie naszej Gminy. Film prezentujący szczegółowe informacje znajduje się na stronie:

https://www.facebook.com/pages/Gmina-Nadarzyn/427582457367479 oraz na iTV Nadarzyn.

  • autor: Joanna Czarnecka

Konkurs fotograficzny „Zakochaj się z nami w Gminie Nadarzyn”

Okres wakacji sprzyja wyjazdom, zwiedzaniu i odkrywaniu wspaniałych zakątków. Jednak wiele osób w tym czasie pozostanie w Nadarzynie. Dla wielu będzie to miejsce letniego wypoczynku. Podzielcie się z nami, innymi mieszkańcami i turystami Waszymi niezwykłymi miejscami. Być może gdzieś za miedzą, za drzewami czy w jakimś zaułku, jest odkryte przez Was urokliwe miejsce. Miejsce ważne dla Was z jakiegoś powodu, bliskie Waszemu sercu. Miejsce zaręczyn, pierwszego pocałunku, tam poznaliście Swoją miłość, lub uciekacie, gdy jest Wam źle. Miejsce w którym dobrze się myśli, wypoczywa, można się wyciszyć lub z jakiegoś innego powodu lubicie tam przychodzić.

Niezależnie od tego czy urodziliście się na terenie Gminy Nadarzyn czy się tutaj osiedliliście to z jakiegoś powodu właśnie tutaj jesteście. Być może zagonieni i pochłonięci codziennymi sprawami zapomnieliście o sowich miejscach, może od dawna tam nie byliście. Teraz macie ku temu okazję. Pokażcie nam Swoje ulubione miejsca, sfotografujcie. Zdradźcie, gdzie wypoczywacie, gdzie się relaksujecie.

Stwórzmy wspólnie mapę niezwykłych miejsc Gminy Nadarzyn. Gminy widzianej oczami jej mieszkańców. Zróbcie zdjęcia, opiszcie krótko miejsce, podpiszcie się i wyślijcie do nas. Konkurs trwa do 5 września.

Z nadesłanych prac fotograficznych stworzymy galerię. Sami wybierzecie zwycięzców w kategoriach:

- Selfie – ja i moje miejsce – Selfie to rodzaj zdjęcia autoportretowego, zazwyczaj wykonywanego z trzymanego w ręku telefonu komórkowego, kamery, lub aparatu cyfrowego. Zdjęcia w tej kategorii mają przedstawiać autora fotografii i jego ulubione miejsce w tle.

- Wybory Miss Lasu – drzewo i człowiek – wspaniałe drzewo, okazałe, stare lub młode, proste i strzeliste albo malowniczo powyginane i nadgryzione zębem czasu. Takie z historią lub zaczynające swoje życie. Drzewo, które Cię urzekło, ważne dla Ciebie, posadzone przez Twoich rodziców, a może jeszcze przez dziadków... Każde piękne drzewo ma szansę zostać Miss Lasu. Jednak najpierw musisz je znaleźć, sfotografować i przesłać nam zdjęcie.

- Nadarzyn jakiego nie znacie – to może być mało uczęszczane miejsce lub takie, przez które stale przewija się tłum ludzi, jednak tylko Ty odkryłeś w tym miejscu coś niezwykłego. Może to być fragment fasady lub ukryta głęboko w lesie polanka. Decyzja należy do Ciebie.

Pomóżcie odkryć na nowo Naszą Gminę, zakochać się w Nadarzynie. Zobaczyć go Waszymi oczami. Prace, które najbardziej spodobają się internautom można będzie podziwiać nie tylko w sieci. Zostanie z nich stworzona wystawa. Najciekawsze zdjęcia znajdą się również w przyszłorocznym kalendarzu. Na zwycięzców konkursu czekają wspaniałe nagrody.

Więcej szczegółowych informacji na temat uczestnictwa w konkursie znajduje się w Regulaminie.

Referat Promocji i Rozowju Gminy Nadarzyn

 

 

  • autor: Monika Kosakowska, data: 2014-07-29

PKN - ogłoszenie

Przedsiębiorstwo Komunalne w Nadarzynie Sp. z o.o. zawiadamia, że w związku z włączeniem do wodociągu w ul. Ogrodniczej w dniu 29.07.2014r. w godzinach od 8.00  do 13.00 nastąpi przerwa w dostawie wody mieszkańcom miejscowości Wolica w okolicy ul. Ogrodniczej. Za zaistniałe niedogodności przepraszamy.
 

  • autor: Dominik Wiktorek, data: 2014-07-28

System gospodarowania odpadami komunalnymi

Informujemy, że szczegółowy harmonogram wywozu śmieci dla poszczególnych miejscowości Gminy Nadarzyn na rok 2014 znajduje się w zakładce Ochrona Środowiska. Przypominamy także, że mieszkańcy Gminy zobowiązani są do wnoszenia opłaty za śmieci do 10. dnia każdego miesiąca za miesiąc poprzedni. W przypadku niepłacenia wysyłane będą upomnienia, koszt upomnienia wynosi 11,60 brutto.

Referat Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Gospodarki

  • autor: Monika Kosakowska, data: 2014-07-28

PGE – Rejon Energetyczny Jeziorna: planowane wyłączenia prądu

PGE – Rejon Energetyczny Jeziorna informuje, że od 28.07-01.08.2014 r. planowane jest wyłączenie prądu. Szczegóły poniżej:

  • autor: Monika Kosakowska, data: 2014-07-28
  • fot. arch.google

70. rocznica wybuchu Powstania Warszawskiego

Gmina Nadarzyn 70. rocznicę wybuchu Powstania Warszawskiego uczci uroczystą Mszą św. w intencji powstańców, która odbędzie się w dniu 1 sierpnia  o godz. 18.00 w kościele pw. św. Klemensa w Nadarzynie.

Zapraszamy wszystkich mieszkańców do wspólnego uczczenia tej rocznicy.

W ramach obchodów mieszkańcy Gminy Nadarzyn mogli obejrzeć także wystawę  okolicznościową zaprezentowaną w Nadarzyńskim Ośrodku Kultury w dniach 14 - 25 lipca 2014 r. Wypożyczona z Muzeum Niepodległości, wystawa „Kobiety w Powstaniu Warszawskim” przedstawia sylwetki 57 kobiet biorących udział w Powstaniu Warszawskim. Są wśród nich: kobiety walczące na pierwszej linii frontu, łączniczki, sanitariuszki. Materiał ikonograficzny pochodzi głównie od rodzin bohaterek wystawy bądź, w kilku przypadkach, od nich samych. Są to archiwalia, pamiątki, zdjęcia. Los kobiet z powstania jest ilustracją losów całego narodu, także poprzez pryzmat ich późniejszych, powojennych losów.

Materiał na temat wystawy

ITVNadarzyn

    1 sierpnia ww. ekspozycja zostanie otwarta w budynku Starostwa Powiatu Pruszkowskiego przy ulicy Drzymały 30.

http://muzeum-niepodleglosci.pl/wystawy/wystawy-czasowe-w-palacu/wystawy-do-wypozyczenia/

Ponadto w dniu1 sierpnia, o godz. 17.00 na pl. Poniatowskiego w Nadarzynie, odbędą się także uroczystości rocznicowe, którym towarzyszyć będą m.in. wystawy okolicznościowe (organizatorzy: Ryszard Zalewski, Stowarzyszenie Przyjaciół Gminy Nadarzyn, Muzeum Powstania Warszawskiego, Muzeum DuULAG121).
 

Więcej informacji na temat uroczystości upamiętniających wybuch Powstania Warszawskiego oraz szczegółowy harmonogram obchodów w Pruszkowie można znaleźć na stronach: http://www.www.pruszkow.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=2364

http://www.kurierpoludniowy.pl/wiadomosci.php?art=13636

 

  • autor: Monika Kosakowska, data: 2014-07-28

Zawiadomienie o zwołaniu Sesji Rady Gminy Nadarzyn

Zapraszamy na XLVI Sesję Rady Gminy Nadarzyn, która odbędzie się w dniu 30 lipca 2014 r. /środa/ o godz. 15:00 w Urzędzie Gminy Nadarzyn, ul. Mszczonowska 24 - sala konferencyjna /I piętro/. Informacja o zwołaniu sesji oraz projekty uchwał dostępne będą na: http://bip.nadarzyn.pl/88,zawiadomienia-o-zwolaniu-sesji.html

  • autor: Monika Kosakowska, data: 2014-07-25
  • fot. arch. NOK

,,Wakacyjny Piknik Rodzinny'' w Urzucie

Świetlica Nadarzyńskiego Ośrodka Kultury zaprasza 26 lipca 2014 r. na ,,Wakacyjny Piknik Rodzinny'' w Urzucie. Wstęp wolny!

  • autor: Monika Kosakowska, data: 2014-07-25

II Cross Marathon w Młochowie

Zapraszamy na II Cross Marathon w Młochowie, który odbędzie się 9 sierpnia 2014 r. W półmaratonie, tak jak w zeszłym roku 2013 walczymy o Puchar Wójta Gminy Nadarzyn, dla najlepszej zawodniczki i najlepszego zawodnika Gminy Nadarzyn. 

Jacek Nowocień

  • autor: Monika Kosakowska, data: 2014-07-25

Ogłoszenie!Pilne!

Szkoła Podstawowa w Ruścu poszukuje od września br. nauczyciela z wykształceniem informatyczno-matematycznym na pełny etat (w tym: pół etatu informatyka/pół etatu matematyka). Doświadczenie w nauczaniu będzie dodatkowym atutem, szczególnie informatycznym.
Kontakt: 501 22 56 57

Dyrektor SP w Ruśću

  • autor: Monika Kosakowska, data: 2014-07-23

II Cross Maraton Nadarzyn - Gotowi do biegu START....

Już za 3 tygodnie 9 sierpnia 2014 Stowarzyszenie Biegiem przez Polskę organizuje II Cross Maraton Nadarzyn. Zawody odbędą się w Młochowie w gminie Nadarzyn, około 20 km od Warszawy – kierunek Katowice (trasa nr 8).  Biuro zawodów oraz start i meta zlokalizowane będą na terenie Zabytkowego Parku, który został  założony na początku XIX wieku oraz lasów  bezpośrednio przylegających do parku.

W ramach Cross Maratonu. zostaną rozegrane trzy biegi: maraton, półmaratonu i bieg na dystansie 4 km. Biegacze startujący w maratonie będą mieli do pokonania 10 pętli 4 kilometrowych zabytkowymi alejkami wokół XIX -wiecznego pałacu i trzech stawów, natomiast półmaratończycy tylko 5 okrążeń. Dla tych którzy swoją przygodę z bieganiem dopiero rozpoczynają mogą zmierzyć się z dystansem 4 kilometrowym.

II Cross Maraton Nadarzyn organizowany jest  przez biegaczy dla biegaczy i  ma charakter kameralny. Dlatego limit dla maratonu i półmaratonu to 200 zawodników , natomiast dla „Leśnej Pętli” 50.  Na wszystkich tych którzy ukończą dystans maratonu i półmaratonu będą czekały pamiątkowe medale.  Liczy się kolejność opłaty startowej. Szczegółowe informacje o biegu można znaleźć na stronie www.biegiemprzezpolske.pl w zakładce Cross Maraton. Zapraszamy wszystkich, którzy chcą pobiegać w kameralnej imprezie biegowej niedaleko Warszawy.

Paulina Asendrych-Chałupka
Menadżer Projektu

  • autor: Monika Kosakowska, data: 2014-07-22
  • fot. arch. 2. Cross Maraton
  • fot. arch. 2. Cross Maraton
  • fot. arch. 2. Cross Maraton
  • fot. arch. 2. Cross Maraton
  • fot. arch. 2. Cross Maraton

Boisko do gry w siatkówkę plażową już otwarte

Zapraszamy wszystkich sympatyków siatkówki plażowej oraz mieszkańców Gminy Nadarzyn, do korzystania z nowopowstałych boisk do gry w siatkówkę plażową na terenie Gminnego Ośrodka Sportu w Nadarzynie. Zainteresowanych informacjami dotyczącymi terminu udostępnienia boisk oraz korzystaniem z nich zapraszamy do kontaktu z Dyrektorem GOS – Dariuszem Maranowskim  22 739 71 70.

  • autor: Monika Kosakowska, data: 2014-07-21

Wyprawka szkolna w 2014 roku

W roku szkolnym 2014/2015 z „Wyprawki szkolnej” zostali wyłączeni pierwszoklasiści szkół podstawowych,którzy1 września otrzymają rządowy podręcznik.    

I. Dofinansowanie zakupu podręczników w Gminie Nadarzyn będzie udzielane uczniom:
* rozpoczynającym w roku szkolnym 2014/2015 naukę w klasach II-III i VI szkoły podstawowej, pochodzącym z rodzin, w których miesięczny dochód na osobę w rodzinie nie przekracza 539 zł netto (wzór wniosku o przyznanie dofinansowania zakupu podręczników określa załącznik nr 1),
* rozpoczynającym w roku szkolnym 2014/2015 naukę w klasie III szkoły ponadgimnazjalnej: zasadniczej szkoły zawodowej, liceum ogólnokształcącego lub technikum, pochodzącym z rodzin, w których miesięczny dochód na osobę w rodzinie nie przekracza 539 zł netto (wzór wniosku o przyznanie dofinansowania zakupu podręczników określa załącznik nr 1),
* uczniom wymienionym w pkt 1 i 2 niespełniającym kryterium dochodowego (wzór wniosku o przyznanie dofinansowania zakupu podręczników określa załącznik nr 2), pochodzącym z rodzin, w których występuje:
 - ubóstwo; 
 - sieroctwo; 
 - bezdomność; 
 - bezrobocie; 
 - niepełnosprawność; 
 - długotrwała lub ciężka choroba; 
 - przemoc w rodzinie; potrzeba ochrony ofiar handlu ludźmi;
 - potrzeba ochrony macierzyństwa lub wielodzietności;
 - bezradność w sprawach opiekuńczo-wychowawczych i prowadzenia gospodarstwa domowego, zwłaszcza w rodzinach niepełnych lub wielodzietnych;
 - trudności w integracji cudzoziemców, którzy uzyskali w Rzeczypospolitej Polskiej status uchodźcy lub ochronę uzupełniającą;
 - trudność w przystosowaniu do życia po zwolnieniu z zakładu karnego;
 - alkoholizm lub narkomania;
 - zdarzenie losowe i sytuacja kryzysowa;
* bez względu na dochód uczniom:
 - słabowidzącym;
 - niesłyszącym;
 - słabosłyszącym;
 - z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim;
 - z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym;
 - z niepełnosprawnością ruchową, w tym z afazją;
 - z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera;
 - z niepełnosprawnościami sprzężonymi w przypadku, gdy jedną z niepełnosprawności jest niepełnosprawność wymieniona wyżej;
 - posiadającym orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego uczęszczającym w roku szkolnym 2014/2015 do szkół podstawowych (z wyjątkiem kl. I), gimnazjów, szkół ponadgimnazjalnych: zasadniczych szkół zawodowych, liceów ogólnokształcących, techników (wzór wniosku o przyznanie dofinansowania zakupu podręczników i materiałów edukacyjnych określa załącznik nr 3).

W przypadku uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym oraz uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi, w przypadku gdy jedną z niepełnosprawności jest upośledzenie umysłowe w stopniu umiarkowanym lub znacznym (dotyczy to również uczniów klasy I szkoły podstawowej, którzy nie korzystają z rządowego podręcznika), dofinansowanie obejmuje również zakup materiałów edukacyjnych ( są to w szczególności: książki pomocnicze, karty pracy, ćwiczenia rewalidacyjne oraz opracowania wykorzystywane w edukacji przedszkolnej, które są wykorzystywane przez nauczycieli w procesie kształcenia tych uczniów).        
                                                                                          
 II. WYSOKOŚĆ dofinansowania zakupu podręczników, a w przypadku uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym oraz uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi, w przypadku gdy jedną z niepełnosprawności jest upośledzenie umysłowe w stopniu umiarkowanym lub znacznym – także zakupu materiałów edukacyjnych, będzie wynosić:

dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym oraz uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi, w przypadku gdy jedną z niepełnosprawności jest upośledzenie umysłowe w stopniu umiarkowanym lub znacznym klas I szkoły podstawowej nie korzystających z podręcznika do zajęć z zakresu edukacji: polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej i społecznej, zapewnionego przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania. do kwoty 175 zł

1) dla uczniów klasy II lub III szkoły podstawowej,

2) dla uczniów:

a) niepełnosprawnych: klasy II lub III szkoły podstawowej,

b) z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym oraz uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi, w przypadku gdy jedną z niepełnosprawności jest upośledzenie umysłowe w stopniu umiarkowanym lub znacznym klas IV-VI szkoły podstawowej lub gimnazjum,

- niekorzystających z podręczników do kształcenia specjalnego dopuszczonych do użytku szkolnego przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania;

c) dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym oraz uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi, w przypadku gdy jedną z niepełnosprawności jest upośledzenie umysłowe w stopniu umiarkowanym lub znacznym szkół ponadgimnazjalnych.
do kwoty 225 zł

dla uczniów:

1) niepełnosprawnych (z wyjątkiem uczniów słabowidzących, słabosłyszący, z niepełnosprawnością ruchową, w tym z afazją, z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera): klasy II lub III szkoły podstawowej;

2) z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym oraz uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi, w przypadku gdy jedną z niepełnosprawności jest upośledzenie umysłowe w stopniu umiarkowanym lub znacznym klas IV-VI szkoły podstawowej lub gimnazjum

- korzystających z podręczników do kształcenia specjalnego dopuszczonych do użytku szkolnego przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania; w przypadku korzystania z części podręczników do kształcenia ogólnego (niebędących podręcznikami do kształcenia specjalnego) dopuszczonych do użytku szkolnego przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania lub materiałów edukacyjnych, koszt podręczników do kształcenia ogólnego dopuszczonych do użytku szkolnego przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania nie może być wyższy niż 25% kwoty 770 zł.

do kwoty 770 zł

1) dla uczniów klasy VI szkoły podstawowej;

2) dla uczniów niepełnosprawnych (z wyjątkiem uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym oraz uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi, w przypadku gdy jedną z niepełnosprawności jest upośledzenie umysłowe w stopniu umiarkowanym lub znacznym) klas IV-VI szkoły podstawowej niekorzystających z podręczników do kształcenia specjalnego dopuszczonych do użytku szkolnego przez ministra do spraw oświaty i wychowania
do kwoty 325 zł
dla uczniów niepełnosprawnych (z wyjątkiem uczniów słabowidzących, słabosłyszących, z niepełnosprawnością ruchową, w tym z afazją, z autyzmem, w tym zespołem Aspergera, oraz uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym oraz uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi, w przypadku gdy jedną z niepełnosprawności jest upośledzenie umysłowe w stopniu umiarkowanym lub znacznym) klas IV-VI szkoły podstawowej korzystających z podręczników do kształcenia specjalnego dopuszczonych do użytku szkolnego przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania; w przypadku korzystania z części podręczników do kształcenia ogólnego (niebędących podręcznikami do kształcenia specjalnego) dopuszczonych do użytku szkolnego przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania, koszt podręczników do kształcenia ogólnego dopuszczonych do użytku szkolnego przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania nie może być wyższy niż 40% kwoty 770 zł. do kwoty 770 zł
dla uczniów niepełnosprawnych (z wyjątkiem uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym oraz uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi, w przypadku gdy jedną z niepełnosprawności jest upośledzenie umysłowe w stopniu umiarkowanym lub znacznym)  gimnazjum, niekorzystających z podręczników do kształcenia specjalnego dopuszczonych do użytku szkolnego przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania do kwoty 350 zł
dla uczniów niepełnosprawnych (z wyjątkiem uczniów słabowidzących, słabosłyszących, z niepełnosprawnością ruchową, w tym z afazją, z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera oraz uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym oraz uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi, w przypadku gdy jedną z niepełnosprawności jest upośledzenie umysłowe w stopniu umiarkowanym lub znacznym): gimnazjum, korzystających z podręczników do kształcenia specjalnego dopuszczonych do użytku szkolnego przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania; w przypadku korzystania z części podręczników do kształcenia ogólnego (niebędących podręcznikami do kształcenia specjalnego) dopuszczonych do użytku szkolnego przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania, koszt podręczników do kształcenia ogólnego dopuszczonych do użytku szkolnego przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania nie może być wyższy niż 50% kwoty 607 zł. do kwoty 607 zł

1) dla uczniów klasy III zasadniczej szkoły zawodowej;

2) dla uczniów niepełnosprawnych zasadniczej szkoły zawodowej (z wyjątkiem uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym oraz uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi, w przypadku gdy jedną z niepełnosprawności jest upośledzenie umysłowe w stopniu umiarkowanym lub znacznym),
do kwoty 390 zł

1) dla uczniów klasy III szkoły ponadgimnazjalnej: liceum ogólnokształcącego i technikum,

2) dla uczniów niepełnosprawnych (z wyjątkiem uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym oraz uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi, w przypadku gdy jedną z niepełnosprawności jest upośledzenie umysłowe w stopniu umiarkowanym lub znacznym), liceum ogólnokształcącego lub technikum,
do kwoty 445 zł


III. Tryb postępowania w sprawie udzielenia pomocy:                                                              
  Rodzice ucznia (prawni opiekunowie, rodzice zastępczy), pełnoletni uczeń, a także nauczyciel, pracownik socjalny lub inna osoba, za zgodą przedstawiciela ustawowego lub rodziców zastępczych, składają wniosek o dofinansowanie zakupu podręczników do dyrektora szkoły, do której uczeń będzie uczęszczał w roku szkolnym 2014/2015.

Do wniosku należy dołączyć:
- w przypadku ubiegania się o pomoc ze względu na niski dochód, zaświadczenie o wysokości dochodów, w uzasadnionych przypadkach do wniosku można dołączyć – zamiast zaświadczenia o wysokości dochodów – oświadczenie o wysokości dochodów, 
- w przypadku ubiegania się o pomoc dla ucznia, którego rodzina korzysta ze świadczeń rodzinnych w formie zasiłku rodzinnego lub dodatku do zasiłku rodzinnego można przedłożyć, zamiast zaświadczenia o wysokości dochodów, zaświadczenie o korzystaniu ze świadczeń rodzinnych w formie zasiłku rodzinnego lub dodatku do zasiłku rodzinnego, 
- w przypadku ubiegania się o pomoc dla ucznia niepełnosprawnego do wniosku, zamiast zaświadczenia o wysokości dochodów, należy dołączyć kopię orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego wydanego przez publiczną poradnię psychologiczno – pedagogiczną, w tym poradnię specjalistyczną
- w przypadku osób ubiegających się o pomoc nie ze względu na niski dochód, ale ze względu na okoliczności wymienione wyżej, zamiast zaświadczenia o wysokości dochodów - należy dołączyć uzasadnienie.

Dyrektor szkoły, po analizie wniosków, podejmuje decyzję w sprawie przyznania pomocy i  zwraca rodzicom uczniów (prawnym opiekunom, rodzicom zastępczym) lub pełnoletnim uczniom koszty indywidualnie zakupionych podręczników do kształcenia ogólnego, w tym podręczników do kształcenia specjalnego, lub podręczników do kształcenia w zawodach, a w przypadku ww. uczniów niepełnosprawnych – również koszt zakupu materiałów edukacyjnych po przedłożeniu dowodów zakupów takich jak:
- faktura VAT lub rachunek wystawiony imiennie na ucznia, rodzica, prawnego opiekuna lub rodzica zastępczego,
lub
- paragon,
lub
- oświadczenie o zakupie podręczników lub materiałów edukacyjnych wraz z informacją o rozliczeniu wydatków tylko w ramach Rządowego programu pomocy uczniom w 2014 r. – „Wyprawka szkolna”.         
 Potwierdzenie zakupu zawiera:
- imię i nazwisko ucznia,
- klasę, do której uczeń będzie uczęszczał,
- adres szkoły,
- wykaz zakupionych podręczników lub materiałów edukacyjnych,
- kwotę zakupu,
- datę zakupu,
- czytelny podpis osoby dokonującej zakupu.

IV.Informacje dla szkół niepublicznych i publicznych szkół ponadgimnazjalnych:             
 
Dla uczniów, którzy w roku szkolnym 2014/2015 będą uczęszczali do niepublicznych szkół podstawowych i gimnazjów oraz dla uczniów klasy III publicznych szkół ponadgimnazjalnych: zasadniczej szkoły zawodowej, liceum ogólnokształcącego, technikum obowiązują następujące zasady:
1) wnioski o dofinansowanie podręczników należy składać do dyrektorów szkół,
2) dyrektor szkoły przekazuje listę uczniów uprawnionych do otrzymania pomocy do Wójta Gminy Nadarzyn,
4) decyzję w sprawie przyznania pomocy podejmuje dyrektor szkoły.

Przepisy dotyczące „wyprawki szkolnej” ujęte są w:
p
rojektach:

- Uchwały  Nr …../2014 z dnia ……………2014 r. Rady Ministrów w sprawie Rządowego programu pomocy uczniom w 2014 r. – „Wyprawka szkolna” (projekt z 28 maja 2014 r.),
- rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia …….. 2014 r. w sprawie szczegółowych warunków udzielania pomocy finansowej uczniom na zakup podręczników i materiałów edukacyjnych (projekt z 28 maja 2014 r.)

Zarządzenie Wójta Gminy Nadarzyn wraz z określeniem terminów składania wniosków i wzorami wniosków zostanie opublikowany po ogłoszeniu w/w dokumentów.

Maria Jaworska
inspketor ds. oświaty

 

 

 

  • autor: Monika Kosakowska, data: 2014-07-21
  • fot. żróło internetowe

Gmina Nadarzyn w Radiu Niepokalanów

Zapraszamy do wysłuchania audycji samorządowej w dniu dzisiejszym i każdy trzeci piątek miesiąca o godz. 13.10. Tematem dzisiejszej rozmowy będzie budowa szkoły w Ruścu. Gmina Nadarzyn jest obecna na antenie Radia Niepokalanów od lutego 2013 r.

storna internetowa radia: http://www.radioniepokalanow.pl/

  • autor: Monika Kosakowska, data: 2014-07-18

Obwieszczenie Wojewody Mazowieckiego

w sprawie postanowienia nakładającego na inwestora obowiązek usunięcia nieprawidłowości w dokumentacji projektowej dla inwestycji pn.: ,, Budowa odcinka drogi ekspresowej S8 od rejonu węzła ,,Opacz'' na terenie gminy Michałowice (z wyłączeniem tego węzła) do węzła ,,Paszków'' i powiązania z drogą krajową nr 7 do skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 721 w miejscowości Magdalenka ( wraz z węzłem ,,Paszków'' i ww. skrzyżowaniem). Etap I -odc. węzeł ,,Opacz'' (bez węzła) - węzeł ,,Paszków'' ( z węzłem).

  • autor: Monika Kosakowska, data: 2014-07-15

Napisali o nas…

Nadarzyn wśród najbogatszych samorządów

Ogólnopolskie pismo „Wspólnota” ogłosiło ranking najbogatszych samorządów. Powstał on na podstawie dochodów osiągniętych przez samorządy w 2013 roku. Wskaźnik obliczony został przez odjęcie składek przekazywanych w ramach janosikowego, do faktycznie zebranych dochodów dodano skutki zmniejszania, pominięto kwoty dotacji na koniec zaś dochody podzielono przez liczbę ludności danego samorządu. Nadarzyn zajął wysokie 10. miejsce wśród gmin wiejskich.
Wspólnota: http://www.wspolnota.org.pl/index.php?id=812
WPR24: http://wiadomosci.wpr24.pl/nasze-miejscowosci-wsrod-zamoznych;20591.html

  • autor: Joanna Czarnecka, data: 2014-07-15

Racjonalnie gospodarujmy wodą!

Latem w czasie upałów, miejmy na uwadze rozsądne i racjonalne gospodarowanie zasobami wody szczególnie przy podlewaniu ogródków przydomowych, napełnianiu basenów, myciu pojazdów, itp.

Pamiętajmy o oszczędzaniu wody pomimo, iż cena za wodę w naszej gminie jest jedną z niższych cen w skali  kraju. Porównanie stawek za wodę poniżej:
http://www.cena-wody.pl/index.php?p=1&Kol=4&Klo=1&po=0&iw=a&lu=&da=gd

Zapraszamy na stronę Przedsiębiorstwa Komunalnego Nadarzyn, zajmującego się m.in. dostarczaniem wody mieszkańcom www.pkn.net.pl Istnieje możliwość podania stanu wodomierzy online.

  • autor: Monika Kosakowska, data: 2014-07-15

Wystawa w NOK - Rocznica wybuchu Powstania Warszawskiego

1 sierpnia 2014 roku mija 70 rocznica wybuchu Powstania Warszawskiego. Z tej okazji od 14 lipca w  NOK będzie można oglądać, wypożyczoną z Muzeum Niepodległości, wystawę „Kobiety w Powstaniu Warszawskim”.

Wystawa przedstawia sylwetki 57 kobiet biorących udział w Powstaniu Warszawskim. Są wśród nich: kobiety walczące na pierwszej linii frontu, łączniczki, sanitariuszki. Materiał ikonograficzny pochodzi głównie od rodzin bohaterek wystawy bądź, w kilku przypadkach, od nich samych. Są to archiwalia, pamiątki, zdjęcia. Los kobiet z powstania jest ilustracją losów całego narodu, także po przez pryzmat ich późniejszych, powojennych losów.1

Do zdjęć dołączone są plansze, na których przedstawiono dzieje samego powstania (mapy, szkice, zdjęcia, winiety tytułów prasy powstańczej).

Wystawę można oglądać do 25 lipca, od poniedziałku do piątku, w godz. od 10.00 – 17.00.

1 sierpnia ekspozycja zostanie otwarta w budynku Starostwa Powiatu Pruszkowskiego przy ulicy Drzymały 30.

http://muzeum-niepodleglosci.pl/wystawy/wystawy-czasowe-w-palacu/wystawy-do-wypozyczenia/

 

  • autor: Monika Kosakowska, data: 2014-07-14

Info dla amatorów siatkówki plażowej

Info dla amatorów siatkówki plażowej. Na terenie Gminnego Ośrodka Sportu w Nadarzynie (przy ul. Żółwińskiej) w ciągu najbliższych dni powstaną boiska do siatkowej piłki plażowej. Zainteresowanych informacjami dotyczącymi terminu udostępnienia boisk oraz korzystaniem z nich zapraszamy do kontaktu z Dyrektorem GOS – Dariuszem Maranowskim  22 739 71 70.

  • autor: Monika Kosakowska, data: 2014-07-14

PGE – Rejon Energetyczny Jeziorna: planowane wyłączenia prądu

PGE – Rejon Energetyczny Jeziorna informuje, że od 14-18.07.2014 r. planowane jest wyłączenie prądu. Szczegóły poniżej:

  • autor: Monika Kosakowska, data: 2014-07-14

Kampania ,,Powstrzymaj pijanego kierowcę''

Gmina Nadarzyn przystąpiła do kampanii pod hasłem „Powstrzymaj pijanego kierowcę”. Działania w ramach tej kampanii będą prowadzone przez Gminną Komisję Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i kierowane do świadków sytuacji, w której ktoś prowadzi lub zamierza prowadzić samochód po alkoholu. Poniżej publikujemy artykuł, który można potraktować jako pewnego rodzaju instruktaż.

Każdego dnia możesz spotkać na swojej drodze pijanego kierowcę. Pamiętaj, że stanowi on śmiertelne zagrożenie. Powstrzymanie nietrzeźwego kierującego to absolutna konieczność – w przeciwnym razie może dojść do tragedii.

 Jak powstrzymać pijanego kierowcę?

  • Po pierwsze, jeśli kiedykolwiek zauważysz dziwne zachowanie kierowcy na drodze, które może świadczyć o tym, że jest on pod wpływem alkoholu lub innych środków psychoaktywnych, niezwłocznie powiadom policję.
  • Zadzwoń pod numer 112. Podczas rozmowy określ miejsce, w którym się znajdujesz i powiedz, jakie zachowania kierowcy wzbudzają Twój niepokój. Opisz jego samochód (numery rejestracyjne, marka, kolor).
  • Po zakończeniu rozmowy poczekaj na reakcję policji lub zastanów się, czy jesteś w stanie samodzielnie podjąć interwencję, pamiętając przy tym o swoim bezpieczeństwie.
  • Możesz skonsultować swój plan działania telefonicznie z policjantem i np. jechać w bezpiecznej odległości za samochodem kierowanym przez nietrzeźwego, informując na bieżąco o trasie, którą pokonujesz.
  • Nigdy nie zapominaj o własnym bezpieczeństwie.
  • Powstrzymaj się od podejmowania na własną rękę pościgów za pijanym kierowcą czy zajeżdżania mu drogi. Weź pod uwagę, że osoby pod wpływem alkoholu mogą być agresywne i stwarzać zagrożenie.
  • Zawsze rozsądnie oceniaj sytuację, w jakiej się znajdujesz. Reaguj adekwatnie. Zrezygnuj z bezpośredniej interwencji, jeśli nietrzeźwy kierowca jest silniejszy fizycznie, rozdrażniony i pobudzony.
  • Możesz zdecydować się na fizyczne powstrzymanie kogoś od jazdy, jeśli masz przekonanie, że jego opór nie będzie duży lub będziesz w stanie bez trudu go przełamać (np. jeśli kierowca jest tak pijany, że ledwo trzyma się na nogach lub posiadasz znaczącą fizyczną przewagę).
  • Zawsze warto poprosić drugą osobę, by pomogła Ci w interwencji. Wspólnie poczekajcie na przyjazd policji.
  • Jeśli kierowca, który wyraźnie jest pijany, zatrzyma się (np. na światłach czy na poboczu), możesz zareagować, korzystając z prawa do ujęcia sprawcy przestępstwa na gorącym uczynku. W ramach tzw. zatrzymania obywatelskiego możesz otworzyć drzwi samochodu pijanego kierowcy i wyciągnąć kluczyki, uniemożliwiając mu w ten sposób dalszą jazdę.
  • Bądź stanowczy – wyraź swój sprzeciw wobec jazdy pod wpływem alkoholu, uświadom ryzyko, z jakim się wiąże. Możesz odwołać się do prawa i surowych kar za prowadzenie w stanie nietrzeźwości oraz do emocji, wskazując na możliwość spowodowania tragedii na drodze. Następnie poczekaj na przyjazd policji.

Pamiętaj – pijany kierowca to śmiertelne zagrożenie. Od tego, czy zareagujesz, może zależeć czyjeś życie. Nigdy nie przymykaj oka na niebezpieczne sytuacje na drodze.

Krystyna Masłowska –Pełnomocnik Wójta ds. uzależnień

źródło: www.parpa.pl, www.powstrzymaj.pl

  • autor: Monika Kosakowska, data: 2014-07-10
  • fot. arch. Muzeum Dulag 121

" Niedzielne wyprawy szlakiem powstańczej Warszawy"

Muzeum Dulag 121 zaprasza na 3 bezpłatne spacery szlakiem powstańczej Warszawy. Spacery odbywają się w ramach obchodów 70. rocznicy Powstania Warszawskiego w Powiecie Pruszkowskim, które zostały objęte honorowym patronatem Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej, Bronisława Komorowskiego oraz patronatem Starosty Pruszkowskiej, Elżbiety Smolińskiej.

więcej info na: http://www.dulag121.pl/index.php?cmd=aktualnosci&opt=pokaz&id=305

Małgorzata Bojanowska

dyrektor Muzeum Dulag 121

 

  • autor: Monika Kosakowska, data: 2014-07-10
  • fot. arch. http://www.sloneczniki.czasdzieci.pl/

Słoneczniki 2014

Portal CzasDzieci.pl, jako wieloletni pośrednik między miejscami edukacji i kultury a rodzicami, organizuje  konkurs na najbardziej rozwojową inicjatywę dla dzieci w wieku 0-14 lat. 

Podstawowym założeniem konkursu jest oddanie głosu rodzicom, jako najlepszym ekspertom oceniającym dane inicjatywy. To rodzic, jako osoba najbliższa dziecku, najlepiej wie, jak bawiły się dzieci na danych zajęciach i co wyniosły z nich wartościowego. Dlatego prosimy Rodziców o zgłaszanie i komentowanie najwartościowszych według nich inicjatyw, w których uczestniczyli w ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy oraz głosowanie na nominowane wydarzenia i oceniane ich.

Kategorie konkursowe opierają się na koncepcji inteligencji wielorakich opracowanej przez H. Gardnera. Są to odpowiednio:
• Kategoria JĘZYK – odpowiada rozwijaniu u dziecka inteligencji językowej,
• Kategoria LOGIKA – odpowiada rozwijaniu inteligencji logicznej/matematycznej,
• Kategoria SZTUKA WIZUALNA – odpowiada rozwijaniu inteligencji wizualno-przestrzennej,
• Kategoria MUZYKA – odpowiada rozwijaniu inteligencji muzycznej,
• Kategoria RUCH – odpowiada rozwijaniu inteligencji ruchowej,
• Kategoria PRZYRODA – odpowiada rozwijaniu inteligencji przyrodniczej.

Rozwój inteligencji społecznej i refleksyjnej będzie brany pod uwagę w każdej z kategorii. Równocześnie najważniejszymi kryteriami konkursu pozostają:
• ogólne podejście prowadzącego do najmłodszych,
• dostosowanie oferty do potrzeb rozwojowych dziecka,
• atrakcyjność inicjatywy, oceniana w odniesieniu do zaangażowania emocjonalnego dziecka.

Słoneczniki odbywają się już po raz czwarty – trzeci raz w Warszawie i czwarty w Krakowie. Pozytywny odbiór ze strony Organizatorów kultury i edukacji oraz zaangażowanie Rodziców w latach ubiegłych, dodaje skrzydeł organizatorom i pozwala wierzyć, że i w tym roku Rodzice podzieją się swoimi nieocenionymi opiniami na temat dziecięcej oferty w ich mieście.

więcej na:  http://www.sloneczniki.czasdzieci.pl/o-akcji/id,1-misja_akcji.html

Aleksandra Stefańska
Koordynator akcji Słoneczniki 2014
Tel. 605 540 188 e-mail:  ola.stefanska@czasdzieci.pl

  • autor: Monika Kosakowska, data: 2014-07-09

PKN - ogłoszenie

Przedsiębiorstwo Komunalne w Nadarzynie Sp. z o.o. zawiadamia, że w związku z przebudową drogi krajowej nr 8 na odcinku Salomea - Paszków w dniu 10.07.2014 r. w godzinach od 8.00 do 13.00 nastąpi przerwa w dostawie wody mieszkańcom miejscowości Wolica. Za zaistniałe niedogodności przepraszamy.

  • autor: Dominik Wiktorek, data: 2014-07-09

Projekt pod patronatem firmy DB Schenker

GODM ,, Tęcza’’  w Młochowie pod patronatem firmy DB Schenker, przygotowała projekt ekologiczny (napisany przez p. Marzenę Latoszek i p. Agatę Sierputowską). Tegoroczna edycja promowała ochronę lasu oraz zdrowe odżywianie. Projekt przewidywał dwa etapy:

- Pierwszy etap obejmował przedstawienie pt. ,,Zdrowy Czerwony Kapturek’’, wystawione przez młodzież z Ogniska w Przedszkolu Publicznym w Młochowie oraz  pokaz strażaków OSP w Młochowie.

- Druga część projektu stanowiła renowację sprzętu na placu zabaw przy przedszkolu.

Na zakończenie urządzono wspólne grillowanie.

Dziękujemy wszystkim, którzy przyłączyli się do naszej akcji.


GODM ,,Tęcza’’

fot. arch. GODM ,,Tęcza''

  • autor: Monika Kosakowska, data: 2014-07-08

NOK - WARSZTATY LAST MINUTE DLA DZIECI I MŁODZIEŻY

Zapisy na poszczególne zajęcia w sekretariacie NOK w godz. 8.00 – 16.00 (telefonicznie lub osobiście) od 9 lipca b.r. Ilość miejsc ograniczona!!!

W programie:
15.07. (wtorek) godz. 16.00-17.30 WYŚNIONE ŻYCIE PRZEDMIOTÓW - warsztaty literacko-kalkograficzne (od 8 lat), Dorota Suwalska

Kalkografia to prosta technika graficzna polegająca na odbijaniu szablonów i matryc przy pomocy kalki i żelazka. Tym razem odbijać będziemy... przedmioty. Kalkograficzna odbitka pokaże ci sen Twojego przedmiotu. Literacka część warsztatów polegać będzie na opisaniu "codzienności" przedmiotu (w jaki sposób znalazł się w posiadaniu uczestnika, do czego służy, gdzie "mieszka", dlaczego został wybrany itp.). Następnie, posiłkując się skojarzeniami związanymi z odbitką, będziemy opisywać "sny" przedmiotów.

Przynieś płaski, odporny na działanie wysokich temperatur (np.  szklany) przedmiot o wyraźniej fakturze.

17.07. (czwartek) godz. 12.00-14.00  BIBUŁKARSTWO – KWIATY Z BIBUŁY (od 8 lat), Jolanta Zalesińska i Monika Mazurek

21.07. i 23.07. (poniedziałek i środa) godz. 12.00-14.00 BIŻUTERIA – BRASOLETKI DLA CIERPLIWYCH (od 8 lat), Jolanta Zalesińska i Monika Mazurek

29.07. (wtorek) godz. 14.00 – 15.00 ZAJĘCIA KARATE (od 5 -12 lat),  Maciej Miller z Mazowieckiego Klubu Karate

4.08. (poniedziałek) godz. 11.00 – 13.00 KONSTRUKCJA CAMERA OBSCURA (od 8 lat),  Julia Karasiewicz

5.08. (wtorek) godz. 11.00 – 13.00 MALOWANIE ŚWIATŁEM  -  Zabawa z latarkami - "malowanie" światłem przy długim czasie naświetlania (od 8 lat),   Julia Karasiewicz

6 -7.08. (środa i czwartek) godz. 11.00 – 13.00 ANIMACJA Z PLASTELINY  (od 8 lat), Julia Karasiewicz

Każdy uczestnik tworzy swoją postać z plasteliny, po czym wspólnie wymyślamy krótką historyjkę, którą animujemy za pomocą stworzonych plastelinowych postaci. W efekcie powstaje film animowany.

8.08. (piątek) godz. 11.00 – 13.00 ANIMACJA Z WARZYW I OWOCÓW  –  film animowany  (od 8 lat),  Julia Karasiewicz

13.08. (środa) godz. 13.00 – 15.00 TĘCZOWE PAPIERY (od 7 lat), Olga Cieślak

Warsztaty tworzenia tęczowych papierów przy użyciu metody marmoryzacji. Zajęcia przy użyciu terpentyny!

19.08. (wtorek) godz. 14.00-16.00 MALOWANIE NA BAWEŁNIE (od 8 lat), Anna Balsam

Przynieś bawełnianą koszulkę, torbę lub leginsy.

26.08. – 27.08. (wtorek i  środa)  godz. 13.00 – 15.00 RZEŹBA W DREWNIE (od 12 lat), Dorota Suwalska, Monika Mazurek i Jolanta Zalesińska

Serdecznie zapraszamy dzieci i młodzież!!!
Wstęp wolny!!!

Organizator:
Nadarzyński Ośrodek Kultury, Pl. Poniatowskiego 42, Nadarzyn, www.nok.pl

  • autor: Monika Kosakowska, data: 2014-07-08

PGE – Rejon Energetyczny Jeziorna: planowane wyłączenia prądu

PGE – Rejon Energetyczny Jeziorna informuje, że od 6-11.07.2014 r. planowane jest wyłączenie prądu. Szczegóły poniżej:

  • autor: Monika Kosakowska, data: 2014-07-07

Ustawa o zasadach prowadzenia zbiórek publicznych

Od 18 lipca 2014 r. wejdzie w życie ustawa z dnia 14 marca 2014 r. o zasadach prowadzenia zbiórek publicznych ( Dz. U. z 2014 r. poz. 498). Ustawa wprowadza elektroniczną formę zgłaszania zbiórek oraz ich publikację na specjalnie utworzonym w tym celu portalu internetowym. Szczegółowe informacje mogą Państwo uzyskać na stronie internetowej Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji – www.mac.gov.pl

Jacek Kozłowski

  • autor: Monika Kosakowska, data: 2014-07-07

Siłownie zewnętrzne czyli ,,Fitness pod chmurką''

 Na temat siłowni pisaliśmy w czerwcowym wydaniu Wiadomości Nadarzyńskich na stronie 5. ,,Fitness pod chmurką’’ to wspaniała okazja do aktywnego spędzenia czasu na świeżym powietrzu. Coraz więcej polskich miast, wsi i gmin może pochwalić się przynajmniej jedną siłownią zewnętrzną. Wkrótce bezpłatne siłowanie plenerowe, będą dostępne dla mieszkańców naszej Gminy. W ramach przypomnienia ,,Siłownie pod chmurką’’ powstaną w dziewięciu lokalizacjach: w Młochowie  – przy siedzibie straży pożarnej OSP, w Strzeniówce na działce przy ul. Komorowskiej w pobliżu sklepu. Swoje miejsce ćwiczeń będą mieli mieszkańcy Starej Wsi, gdzie  siłownia ( wraz z placem zabaw) ma powstać na terenie działki zbiegu ulic Brwinowskiej i Tarniny. Mieszkańcy Nadarzyna z takiej siłowni będą mogli korzystać  przy kompleksie boisk ( SP w Nadarzynie, ul. Sitarskich). Pozostałe przyrządy staną w  miejscowościach: Szamoty(pętla autobusowa), w Woli Krakowiańskiej na terenie SP oraz przy Orlikach w Kostowcu i Ruścu. Odpowiednio dobrany zestaw urządzeń służy do ćwiczenia niemal wszystkich grup mięśni. Trening na siłowni zewnętrznej aktywizuje stawy, poprawia także kondycję i koordynację ruchową, pozwala rozciągnąć mięśnie i wymasować obolałe części ciała.  

  • autor: Monika Kosakowska, data: 2014-07-04

Inwestycje - Ogłoszenie o wyniku postępowania informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty

Gmina Nadarzyn zawiadamia, że w postępowaniu prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego na: dostawę sprzętu komputerowego z zainstalowanym oprogramowaniem (142 zestawy komputerowe); 5 szt. drukarek; 142 szt. listew zasilających dla: 13 jednostek podległych Gminie Nadarzyn, 52 gospodarstw domowych, oraz instalacja w miejscu użytkowania sprzętu i pierwsze uruchomienie sprzętu komputerowego w 52 gospodarstwach położonych na terenie Gminy Nadarzyn oraz 13 jednostkach podległych Gminie Nadarzyn w ramach umowy nr POIG.08.03.00-14-580/13-00 z dnia 04.06.2014r. – projekt pn.: „Przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu w Gminie Nadarzyn” w ramach działania 8.3 „Przeciwdziałanie cyfrowemu wykluczeniu – eInclusion” osi priorytetowej 8 „Społeczeństwo informacyjne – zwiększanie innowacyjności gospodarki” Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007-2013.

  • autor: Joanna Czarnecka, data: 2014-07-04

Konsultacje strategii ZIT WOF

Prezentacja Strategii Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych dla Warszawskiego Obszaru Funkcjonalnego 2014-2020+

W ramach działań na rzecz zintegrowanego rozwoju metropolii warszawskiej oraz wspólnego pozyskania funduszy europejskich w zakresie instrumentu Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych opracowano projekt Strategii Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych dla Warszawskiego Obszaru Funkcjonalnego 2014-2020+.

Zachęcamy do włączenia się w tworzenie Strategii Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych dla Warszawskiego Obszaru Funkcjonalnego 2014-2020+ za pośrednictwem formularza dostępnego na www.omw.um.warszawa.pl oraz podczas spotkań w gminach.

Terminy spotkań:
07.07.2014r. – Warszawa, Stadion Narodowy, Al. Ks. J. Poniatowskiego 1, godz. 10.00 – 14.00,
15.07.2014r. – Legionowo, Dom Konferencyjny, ul. Jana Pawła I nr 16, godz. 15.00-18.00,
16.07.2014r. – Marki, Park na Wojskiego, ul. Wojskiego 4, godz. 15.00-18.00,
17.07.2014r. – Otwock, Soplicówka, ul. Narutowicza 4, godz. 15.00-18.00,
21.07.2014r. – Łomianki, aula ICDS, ul. Staszica 2, godz. 15.00-18.00,
23.07.2014r. – Konstancin-Jeziorna, Centrum Konferencyjno – Hotelowe Alicja, ul. Pocztowa 15,  godz. 15.00-18.00,
24.07.2014r. – Podkowa Leśna, Centrum Kultury i Inicjatyw Gospodarczych, ul. Świerkowa 1, godz. 15.00-18.00,
06.08.2014r. – Warszawa, hotel Mercure, ul. Złota 48/54, godz. 15.00-18.00.

Katarzyna Dombska
Inspektor ds. funduszy zewnętrznych

 

  • autor: Monika Kosakowska, data: 2014-07-04

Plik do pobrania:

Cena za wodę i ścieki

Cena za wodę i ścieki  jest jedną z niższych cen w skali  kraju. Podnoszona jest wciąż jakość wody, jej przesyłu, a koszty pozostają bez zmian. Stawki za wodę i ścieki w naszej gminnie nie były zmieniane od kilku lat.

w Gminie Nadarzyn:
- cena (brutto) za wodę: 2,12 zł/m²,
- cena (brutto) za ścieki: 5,50 zł/m²,
Dla porównania ceny (brutto) w okolicznych gminach:
- Tarczyn: woda – 3,35 zł/ m²; ścieki – 10,64 zł/ m²,
- Lesznowola: woda – 3,90 zł/ m²; ścieki – 7,86 zł/ m²,
- Podkowa Leśna: woda – 2,38 zł/ m²; ścieki – 7,86 zł/ m².

pełne zestawienie cen:
http://www.cena-wody.pl/index.php?p=1&Kol=4&Klo=1&po=0&iw=a&lu=&da=gd

Gmina Nadarzyn w rankingu opublikowanym na stronie internetowej: www.cena-wody.pl, na 806 gmin z całej Polski zajmuje 666 miejsce na dzień 4 lipca 2014 roku pod względem wysokości opłat.
Podmiotem odpowiedzialnym w Gminnie Nadarzyn za wodę i ścieki jest Przedsiębiorstwo Komunalne Nadarzyna, więcej info na stronie internetowej www.pkn.net.pl, na której m.in. można sprawdzić stan licznika online.

Telefony alarmowe czynne całą dobę:
kanalizacja – 516 378 261
wodociąg – 503 755 217

Zaproszenie dla seniorów

Szanowni Mieszkańcy 60+ Gminy Nadarzyn,
Szanowni Seniorzy,

Trwa projekt prowadzony przez Gminę Nadarzyn wraz z Fundacją LEX Nostra zatytułowany „Moja wizja Nadarzyna”, który powstał z myślą o seniorach mieszkających w naszej gminie.

Celem projektu jest przekazanie uczestnikom programu narzędzi, dzięki którym będą mogli konstruktywnie wpływać na codzienne życie gminy. Udział w projekcie ma ułatwić seniorom udział w kształtowaniu polityki gminnej. Zachęcić do aktywnego zaangażowania w życie gminy Nadarzyn oraz uprościć kontakt z lokalnymi władzami.

Projekt obejmuje dwa główne zadania: po pierwsze ułatwić kontakt seniorów z prawnikiem i psychologiem, po drugie - poprzez warsztaty - zachęcić do aktywnego udziału w życiu społecznym gminy.

 1. Specjalnie dla  Państwa uruchomione są dyżury prawnika i psychologa. Od poniedziałku do piątku w budynku NOK, wejście od strony ronda, pok. Nr 1 mogą Państwo uzyskać bezpłatną profesjonalną pomoc prawnika i psychologa.

GODZINY DYŻURÓW W LIPCU:
Prawnik     – poniedziałek 10:00 – 15:00
                 - piątek 12:00 – 17:00
Psycholog  – od wtorku do czwartku 10:00 – 15:00

Dyżury psychologa dają Państwu możliwość indywidualnej konsultacji. Warto pamiętać, że psycholog to nie psychiatra. Każdy z nas ma wiele sytuacji, które go denerwują, martwią, z którymi trudno sobie samemu poradzić. Nawet sama rozmowa z psychologiem o problemach może być „lekarstwem”.

Porady są w pierwszej kolejności przeznaczone dla mieszkańców powyżej 60 roku życia, jednak mogą z tych porad korzystać także pozostali mieszkańcy w zakresie podstawowego poradnictwa prawnego i psychologicznego.

2. Do końca sierpnia przyjmujemy zgłoszenia chętnych do udziału w warsztatach, które ruszą we wrześniu. Planujemy organizację 3 grup liczących po 20 uczestników. Osoby, które zechcą wziąć w nich udział spotkają się ze specjalistami, którzy pokażą w jaki sposób efektywnie identyfikować problemy, jak szukać właściwych rozwiązań i jak sprawić, by komunikacja na linii społeczność – samorząd przebiegała sprawnie i skutecznie. Zwieńczeniem całej inicjatywy będzie utworzenie pod koniec roku Rady Seniorów przy Radzie Gminy Nadarzyn.

O co chodzi w warsztatach? Jeśli chcesz coś zmienić w swoim środowisku, w gminie – powiedz o tym w czasie warsztatów. Będziemy rozmawiać o problemach - które niepokoją, denerwują, martwią - ze wszystkich dziedzin naszego życia.
Proponujemy szeroką wymianę zdań, wspólne szukanie najlepszych rozwiązań.

Część warsztatów, która pomyślana została jako rodzaj odpoczynku od dyskusji, zostanie przeznaczona na tematykę prozdrowotną, m.in. walkę ze stresem, jak radzić sobie z bólem, aktywność fizyczna w każdym wieku.

Podczas warsztatów przewidziany jest dla uczestników ciepły posiłek (obiad), a w przerwie spotkań do wyboru:
- zajęcia fitness lub Nord-Walking
- mecz piłkarski.

Zapraszamy seniorów do zgłaszania się na te warsztaty. Zgłoszenia przyjmujemy w Urzędzie Gminy ul. Mszczonowska 24: w sekretariacie pok. 101 lub u p.Katarzyny Dombskiej, pok. 228.

Przypominamy, że udział w projekcie jest bezpłatny.

Katarzyna Dombska
Inspektor ds. funduszy zewnętrznych

 

  • autor: Monika Kosakowska, data: 2014-07-04

Relacja iTV Nadarzyn

Zapraszamy do obejrzenia  video relacji iTV Nadarzyn z Pikniku  ,,Powitanie Lata'' w Młochowie

  • autor: Monika Kosakowska, data: 2014-07-03

MAPPING

W sobotnim programie „Powitanie lata” firma KAMELEON-LIGHT zaprezentowała kilkuminutowe pokazy świetlne na fasadzie Pałacu w Młochowie.
 

Najprościej można powiedzieć, że mapping to projekcje multimedialne, które są dopasowane do przestrzeni architektonicznej. Jest to projekcja obrazu na nieregularnej powierzchni, najczęściej na budynku, pomniku, moście, samochodzie, łodzi itp. angażująca architekturę przedmiotu w strukturę animacji. Mówiąc jaśniej jest to nowoczesna i dość nowatorska technika projekcyjna mająca na celu stworzenie iluzji „ożywienia” danego przedmiotu, stworzenia wrażenia trójwymiarowości obiektu i zachwiania formy poszczególnych elementów. Nie ma tu granic kształtu i wielkości. Dzięki tej technice można stworzyć iluzję ruchu oraz zmian, które w rzeczywistości nie mogłyby się zdarzyć. W jednej sekundzie budynek lub dowolny obiekt może zmienić całkowicie swój wygląd poprzez zmianę faktury, kształtu, koloru, struktury…


Video relacja do obejrzenia poniżej:

  • autor: Monika Kosakowska, data: 2014-07-03

Inwestycje - przetarg

NADBUDOWA I ROZBUDOWA BUDYNKU ŚWIETLICY GMINNEJ NA DZIAŁCE O NR EW. 149 I 148/4 W MIEJSCOWOŚCI ROZALIN, GMINA NADARZYN

Projekt w ramach działania 413 „Wdrażanie lokalnych strategii rozwoju” dla operacji, które odpowiadają warunkom przyznania pomocy w ramach działania „Odnowa i rozwój wsi” pod nazwą „Nadbudowa i rozbudowa budynku świetlicy w Rozalinie”.

Termin składania ofert 18.07.2014 r.
więcej na BIP Urzędu Gminy Nadarzyn

Referat Inwestycji

  • autor: Monika Kosakowska, data: 2014-07-03

13 lipca – II Roller Cup w Ożarowie Mazowieckim

To będzie znów prawdziwe święto dla miłośników jazdy na rolkach. W niedzielę, 13 lipca w Ożarowie Mazowieckim odbędzie się Roller Cup Baccara - II Maraton Rolkarski Ożarowa Mazowieckiego i Powiatu Warszawskiego Zachodniego. Kolorowe Miasteczko Rolkarskie z Biurem Zawodów, ze startem i metą wyścigów, znajdzie się w Ożarowie Mazowieckim przy ul. Poniatowskiego. Trasa zostanie poprowadzona ulicami Poniatowskiego, Obrońców Warszawy, Floriana, Partyzantów, Strzykulską i Sochaczewską. Runda liczy 6200 metrów.

- Wystartować może każdy. Wystarczy mieć rolki i kask – mówi organizator Roller Cup Grzegorz Wajs. - Na pewno każdy znajdzie coś dla siebie. Program imprezy obejmuje wyścigi dla przedszkolaków, dzieci, młodzieży oraz dorosłych. Liczy się przede wszystkim dobra zabawa i jednocześnie możliwość sprawdzenia swoich umiejętności w jeździe na rolkach.

Roller Cup Baccara - II Maraton Rolkarski Ożarowa Mazowieckiego i Powiatu Warszawskiego Zachodniego 2014 będzie imprezą zaliczaną do Długodystansowego Puchar Polski w jeździe szybkiej. Na starcie pojawi się czołówka naszych rolkarzy na czele z Aleksandrą Goss, Bartoszem Chojnackim i Wojciechem Baranem.

Najdłuższy dystans Maraton wynosi 43,4 km, a trasa wyścigu Fitness liczy 12,4 km. Dzieci i młodzież na dystansie Fan będą miały do pokonania 1900 i 6200 m, a przedszkolaki w Mini Cross - 300 i 600 m. Na wszystkich dystansach obowiązuje podział na kategorie wiekowe kobiet i mężczyzn oraz dziewcząt i chłopców.

Roller Cup Baccara - II Maraton Rolkarski Ożarowa Mazowieckiego i Powiatu Warszawskiego Zachodniego jest organizowany przy współpracy z Urzędem Miejskim w Ożarowie Mazowieckim, Powiatem Warszawskim Zachodnim, Fundacją Sport i Poland Bike.

Strona internetowa organizatora zawodów: www.rollercup.pl
Zgłoszenia: przez stronę www.rollercup.pl i bezpośrednio www.polandtime.pl/zapisy

PROGRAM ZAWODÓW
8.00-13.30 - zapisy w Biurze Zawodów (Ożarów Mazowiecki, ul. Poniatowskiego)
10.00 - bieg dla dzieci Mini Cross 2-4 lata - 300 m, 5-6 lat - 600 m
10.30 - zawody na dystansie Fan dla dzieci 7-10 lat na dystansie 1900 m (2 rundy po 950 m)
10.30 - zawody na dystansie Fan dla dzieci 11-15 lat na dystansie 6,2 km (1 runda)
12.00 - dekoracja Mini Cross i dystans Fan
12.30 - zawody na dystansie Fitness - 12,4 km (2 rundy)
14.00 - zawody na dystansie Maraton - 43,4 km (7 rund)
17.30 - dekoracja zwycięzców dystansów Fitness i Maraton

Więcej na www.rollercup.pl i www.facebook.com/Fundacja.Sport

Henryk Koszczuk

  • autor: Monika Kosakowska, data: 2014-07-03

Pruszkowskie Kino Letnie powraca!

Gwiaździste niebo, zapach popcornu, ciekawe towarzystwo, a przede wszystkim dawka filmowych hitów! Rusza III edycja Pruszkowskiego Kina Letniego.

Jesteś miłośnikiem kina? Szukasz atrakcji na letnie wieczory? Chcesz ciekawie spędzić czas z rodziną i przyjaciółmi i dobrze się przy tym bawić? Znamy odpowiedź na te pytania – seanse filmowe pod chmurką w Pruszkowie!

Kinomaniaków uspokajamy – przygotowania do tegorocznego Pruszkowskiego Kina Letniego są na ostatniej prostej. A to oznacza, że znów nie pozwolimy Wam się nudzić w wakacyjne wieczory.

Pierwszy seans pod gołym niebem wystartował 29 czerwca, a kolejne  w każdą wakacyjną niedzielę o godzinie 21.30. I od razu niespodzianka, bowiem powracamy do dawnej lokalizacji Pruszkowskiego Kina Letniego, czyli placu Jana Pawła II przy Pałacu Ślubów. Filmy tradycyjnie będą wyświetlane na specjalnym pneumatycznym ekranie o wymiarach 8 na 5 metrów. Zadbaliśmy, by każdy film w komfortowych warunkach mogło obejrzeć kilkuset widzów. Na gości kina czekać będą również świeży popcorn i napoje chłodzące.

W tym roku zaplanowanych zostało 10 pokazów filmowych, więc każdy znajdzie coś dla siebie! Clint Eastwood, Denzel Washington, Sandra Bullock, Sylvester Stalone czy Chuck Norris – te gwiazdy światowego kina zjawią się w Pruszkowie! Zaczynamy od mocnego uderzenia z Halle Berry w roli głównej. Mowa o thrillerze „Połączenie”. Osoby lubujące się w lżejszym kinie na pewno ucieszy „Diabeł ubiera się u Prady”, z kolei miłośnikom sensacji w starym wydaniu zaserwujemy „Niezniszczalnych 2”. Mało? Przygotujcie się więc jeszcze m.in. na „Gorący towar”, „Gran Torino”, „Wyścig z czasem”, „Wolverine”.

Podobnie jak w ubiegłym roku nie zabraknie filmu niespodzianki, który zamknie plenerowe pokazy filmowe.

Na filmowe wieczory w letniej atmosferze zapraszają Prezydent Pruszkowa Jan Starzyński oraz Grupa Wpr Media.

Partnerem technicznym jest firma Dobrekino. Partnerem głównym projektu jest Grupa Dealerska Krotoski-Cichy. Partnerami projektu są: Autoserwis Zalewscy, Alsprint, Galeria Style, Aisuri.com

Więcej informacji na www.kino.wpr24.pl

Repertuar Pruszkowskiego Kina Letniego:
6 lipca – Gorący Towar
13 lipca – Wyścig z czasem
20 lipca – Niemożliwe
27 lipca – Wolverine
3 sierpnia – Kod Nieśmiertelności
10 sierpnia – Niezniszczalni 2
17 sierpnia – Diabeł ubiera się u Prady
24 sierpnia – Gran Torino
31 sierpnia – Film niespodzianka

Milena Skoczylas
milena.skoczylas@wprmedia.pl  
       

KRUS - apeluje do rolników

ROLNIKU - śpiesz się powoli...!

Prace na polu trwają wiele miesięcy. Aby uzyskać wysokie plony rolnicy orzą ziemię, bronują, nawożą pola, sieją zboża i tak rok w rok. Lipiec i sierpień to okres najintensywniejszej pracy na wsi. Rozpoczyna się okres zbiorów - koszenie zboża a potem prasowanie i zwożenie słomy z pól. Wszystko prędko, by uciec przed deszczową pogodą, która pogorszy zbiory i opóźni żniwa.

szczegóły poniżej

Prezes KRUS

Obwieszczenie Wojewody Mazowieckiego

w sprawie realizacji inwestycji drogowej pn. "Budowa drogi ekspresowej S8 Salomea - Wolica wraz z powiązaniem z drogą krajową nr 7, Etap I - Budowa drogi ekspresowej S8 węzeł Paszków (z węzłem) - węzeł Opacz (bez węzła) - węzeł Łopuszańska (bez węzła), część 1 - odcinek zlokalizowany poza granicami m.st. Warszawy".

  • autor: Michał Wilczak, data: 2014-07-02

Obwieszczenie Wojewody Mazowieckiego

w sprawie wydania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej pn.: "Budowa odcinka drogi ekspresowej S8 od rejonu węzła "Opacz" na terenie gminy Michałowice (z wyłączeniem tego węzła) do węzła "Paszków" i powiązania z drogą krajową nr 7 do skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 721 w miejscowości Magdalenka (wraz z węzłem "Paszków" i ww. skrzyżowaniem). Etap I - odc. węzeł "Opacz" (bez węzła) - węzeł "Paszków" (z węzłem).

  • autor: Michał Wilczak, data: 2014-07-02

Inwestycje - ogłoszenie o wyniku postępowania

Gmina Nadarzyn zawiadamia, że w postępowaniu prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego na:
Zadanie nr 1. ROBOTY REMONTOWE OGÓLNOBUDOWLANE W BUDYNKU SZKOŁY PODSTAWOWEJ W NADARZYNIE,
Zadanie nr 2. ROBOTY REMONTOWE OGÓLNOBUDOWLANE W BUDYNKU SZKOŁY PODSTAWOWEJ W KOSTOWCU,
Zadanie nr 3.ROBOTY REMONTOWE OGÓLNOBUDOWLANE W BUDYNKU GIMNAZJUM W NADARZYNIE,
Zadanie nr 4.ROBOTY REMONTOWE OGÓLNOBUDOWLANE W BUDYNKU PRZEDSZKOLA W MŁOCHOWIE,
Zadanie nr 5.ROBOTY REMONTOWE OGÓLNOBUDOWLANE W BUDYNKU PRZEDSZKOLA W NADARZYNIE,
Zadanie nr 6.ROBOTY REMONTOWE OGÓLNOBUDOWLANE W BUDYNKU PRZEDSZKOLA W WOLICY,

została wybrana najkorzystniejsza oferta:
Centrum Usług Budowlanych
Bożena Kostrzewa
ul. Mickiewicza 64
05-600 Grójec

cena oferty brutto: zadanie nr 1 – 109.005,97 zł,
cena oferty brutto: zadanie nr 2 – 12.548,83 zł,
cena oferty brutto: zadanie nr 3 – 19.777,10 zł,
cena oferty brutto :zadanie nr 4 – 8.450,52 zł,
cena oferty brutto: Zadanie nr 5 – 56.491,43 zł,
cena oferty brutto: Zadanie nr 6 – 10.361,22 zł.

więcej info na BIP http://bip.nadarzyn.pl/redir,przetargi?zamowienie_publiczneID=81

Referat Inwestycji

  • autor: Monika Kosakowska, data: 2014-07-01

Podsumowanie konkurs na nazwę Karty dla Mieszkańców Gminy Nadarzyn oraz hasło promujące Gminę

W dniu 30 czerwca br. Wójt Gminy Nadarzyn - Janusz Grzyb wręczył nagrody dla zwycięzców konkursu na nazwę karty i na hasło promujące naszą gminę.

Najwięcej głosów otrzymała nazwa:
 ,,Karta Nadarzyniaka ‘’ - Pani Elizy Kolarczyk

Zwycięskie hasło promujące:
,,Nadarzyn w dobrym kierunku’’ -  Pana Rafała Kowalskiego

Dziękujemy wszystkim bardzo serdecznie za  udział w konkursie. Gratulujemy zwycięzcom!!!

  • autor: Monika Kosakowska, data: 2014-07-01

Banery

Stopka

Autorskie prawa majątkowe do zdjęć i artykułów umieszczonych na niniejszej stronie przysługują Gminie Nadarzyn.
Nie mogą być one rozpowszechniane ani powielane w żadnej formie bez jej zgody.

Projekt i wykonanie | extranet
powered by netadmin 7.10

Rozmiar czcionki

Wersja o wysokim poziomie kontrastu

Przełącz się na widok strony o wysokim kontraście.
Powrót do domyślnej wersji strony zawsze po wybraniu linku 'Graficzna wersja strony' znajdującego się w górnej części witryny.